Πέρασε ένας χρόνος από τότε που ο Ερντογάν εργαλειοποιώντας το μεταναστευτικό έστειλε χιλιάδες παράνομους μετανάστες να κάνουν «ντου» στον Έβρο προκειμένου να δημιουργήσει τεράστια προβλήματα ασφάλειας στην Πατρίδα μας.
Έκτοτε οι μεταναστευτικές ροές μειώθηκαν αισθητά τόσο λόγω της αποφασιστικής στάσης της Ελλάδας στον Έβρο και στα νησιά όσο και βέβαια λόγω πανδημίας.
Στο διάστημα όμως που μεσολάβησε από τα αλλεπάλληλα «ντου» στον Έβρο δυστυχώς η ελληνική πλευρά δεν αξιοποίησε την ύφεση των μεταναστευτικών ροών προκειμένου να συγκροτήσει μια σαφή πολιτική ενόψει της επερχόμενης νέας αύξησης μεταναστευτικών ροών που δρομολογεί ο Ερντογάν.
Μια πολιτική η οποία να αξιοποιεί τα ευρωπαϊκά ερείσματα καθώς είναι σαφές ότι τα τάγματα εφόδου των παράνομων μεταναστών με τα αλλεπάλληλα «ντου» στον φράχτη του Έβρου θορύβησαν όχι μόνο την ηγεσία της ΕΕ αλλά και τους πολίτες των κρατών του σκληρού πυρήνα που δεν δέχονται πλέον την περαιτέρω ισλαμοποίηση των κοινωνιών τους.
Και αυτό γιατί στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο στις 25 και 26 Μαρτίου, 2021 όπου η ελληνική πλευρά προσδοκά την επιβολή κυρώσεων κατά της Τουρκίας, το μεταναστευτικό αναμένεται να διαδραματίσει ξανά σημαντικό ρόλο.
Ο Ερντογάν πιστός στην εκβιαστική του τακτική άρχισε ξανά να ζητάει τα πάντα σε σχέση με το μεταναστευτικό προετοιμάζοντας τη στάση της Τουρκίας ενόψει του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου του Μαρτίου. Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να ζητήσει τουλάχιστον επιπλέον 3 δις ευρώ ενώ ήδη διαμαρτύρεται ότι δήθεν δεν έχει πάρει όλο «το παραδάκι» των 6 δις ευρώ για το μεταναστευτικό το οποίο υποτίθεται είχε υποσχεθεί η ΕΕ να του καταβάλει μέχρι τέλη του 2020. Επιπλέον τολμάει να εμφανίζεται ως δήθεν υπερασπιστής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των τούρκων αλλά και των χιλιάδων προσφύγων κατηγορώντας μάλιστα την Αθήνα αλλά και τις Βρυξέλλες για δήθεν παράνομα push back των προσφύγων καθώς και για δήθεν κακομεταχείρισή τους από την ελληνική αστυνομία αλλά και την Frontex.
Επιπλέον ο Ερντογάν ζητά επίσπευση της ενταξιακής πορείας της Τουρκίας, ολοκλήρωση της τελωνειακής ένωσης, κατάργηση της βίζας για την είσοδο τούρκων πολιτών στην ΕΕ και διάφορα άλλα.
Ταυτόχρονα τα μηνύματα σε σχέση με την επικείμενη αναθεώρηση του Δουβλίνο 3 το οποίο έχει μετατρέψει την Πατρίδα μας σε αποθήκη ψυχών δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά.
Έτσι το Βερολίνο έχει επιβάλει για άλλη μια φορά τη γραμμή του με αποτέλεσμα οι χώρες πρώτης υποδοχής, δηλαδή η Ελλάδα, η Ιταλία και η Ισπανία να συνεχίζουν να είναι υποχρεωμένες να εξετάζουν τις διάφορες αιτήσεις ασύλου οι οποίες θα τους υποβάλλονται από όλους όσους εισέρχονται στην επικράτειά τους με το πρόσχημα ότι είναι δήθεν πρόσφυγες. Το γεγονός ότι με την προτεινόμενη νέα ρύθμιση διαμορφώνονται όροι και προϋποθέσεις για την απόρριψη με συνοπτικές διαδικασίες όλων των αιτήσεων οι οποίες θα είναι προδήλως αβάσιμες δεν αλλάζει το ζήτημα από πλευράς ουσίας καθώς και στην περίπτωση αυτή ακόμη και μετά την απόρριψη των εν λόγω αβάσιμων και καταχρηστικών αιτήσεων, οι αιτούντες και πάλι θα βρίσκονται εντός της Ελληνικής επικράτειας ή της επικράτειας των άλλων χωρών πρώτης υποδοχής. Οπότε πάλι θα αρχίζει το γαϊτανάκι των επαναπροωθήσεων προς τις τρίτες χώρες ή την Τουρκία που είναι βέβαιο ότι δεν πρόκειται να αποδέχονται τις επαναπροωθήσεις με αποτέλεσμα χιλιάδες παράνομοι μετανάστες να παραμένουν στις χώρες πρώτες υποδοχής και ιδίως στην Ελλάδα,.
Ενόψει όλων αυτών και φυσικά του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου του Μαρτίου η Αθήνα οφείλει να διαμορφώσει ένα συνεκτικό σχέδιο δράσης για το μεταναστευτικό το οποίο θα μπορούσε να περιλαμβάνει:
1.Θέσπιση επιπλέον ευρωπαϊκών μέτρων για την υποχρεωτική μετεγκατάσταση στις άλλες χώρες της ΕΕ όχι μόνο των ασυνόδευτων ανήλικων, αλλά και όλων των υπολοίπων αιτούντων άσυλο.
2.Άμεση επίδοση των αποφάσεων χορήγησης Ασύλου σε όσους οι αιτήσεις τους έγιναν δεκτές και εφοδιασμός τους με τα ταξιδιωτικά έγγραφα που δικαιούνται προκειμένου να πάνε στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που επιθυμούν, κυρίως στη Γερμανία.
3.Ελληνική πρωτοβουλία σε επίπεδο ΕΕ ώστε τα hot-spots να λειτουργούν πλέον στην Τουρκία όπου η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία ασύλου να δέχεται και να εξετάζει τις αιτήσεις παροχής διεθνούς προστασίας που θα υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι.
4.Μέχρις ότου υλοποιηθεί η παραπάνω πρόταση, η εξέταση των αιτήσεων Ασύλου να γίνεται στις πρεσβείες και στα προξενεία της Ελλάδας γενικώς και ιδίως στην παρούσα φάση λόγω πανδημίας.
5.Πρόταση για δράση της Frontex εντός των τουρκικών χωρικών υδάτων.
6.Επαναπροωθήσεις παρανόμων μεταναστών από Ελλάδα προς Τουρκία και άλλες τρίτες χώρες υπό την αιγίδα και ευθύνη της Frontex. Η παροχή κάθε μορφής κονδυλίων της ΕΕ και τελωνειακών και εμπορικών διευκολύνσεων προς την Τουρκία και άλλες τρίτες χώρες να γίνεται υπό την αίρεση αποδοχής εκ μέρους τους των παραπάνω επαναπροωθήσεων.
7.Η αναπτυξιακή βοήθεια της ΕΕ στις διάφορες αναπτυσσόμενες χώρες να συνδυαστεί με την εκ μέρους τους υποχρέωση να αναλάβουν τη φιλοξενία των ομοθρήσκων και των ομοεθνών τους οι οποίοι έχουν παρανόμως καταφύγει στην Ελλάδα κα